Firma PMP oferuje do sprzedaży kompletny, koncertowy system okablowania scenicznego, umożliwiający podłączenie miksera FOH (przodowego) z 24 kanałami wejściowymi + 8 powrotów, oraz miksera monitorowego (24 kanały) z separacją transformatorową. To produkt absolutnie bezkompromisowy, wykonany w jednym komplecie na potrzeby firmy i wystawiam go na sprzedaż dlatego, że od dłuższego czasu nie zajmuję się już obsługą imprez. To własne, oryginalne, autorskie opracowanie właściciela firmy i jest praktycznie jak nowy, bo został użyty tylko 3 x.
Zwracam uwagę na wykorzystanie w zestawie komponentów najwyższej klasy, takich jak złącza firmy Neutrik z najwyższej półki i Harting, oraz na fakt, że wszystkie elementy zestawu zostały zaprojektowane i wykonane we własnym zakresie, co dotyczy również bębnów kablowych oraz np. płytek drukowanych s-boxa, na których umieszczone są gniazda XLR i transformatory.
Potencjalny nabywca będzie wiec właścicielem absolutnie unikalnego sprzętu, którego nie posiada nikt inny.
W skład zestawu wchodzą:
*pyta 24/8 30mb, (multipin-multipin) kabel Klotz na bębnie + flight case na kołach.
*pyta 16/8 15mb ( multipin – XLR) kabel Zeck, na bębnie. Może służyć jako monitorowa, lub przodowa – współpracuje ze stageboxem przez złącze Harting.
* krótka pyta – 2mb/32 kanały (XLR – Mutlipin)
*stagebox 24/8
złącza multipin (Harting -108 pin) 2szt. oraz XLR ( Neutrik -32 szt)
separowane transformatorowo wyjścia na mikser monitorowy ( Harting 108 pin)
*dodatkowy s-box umieszczony przy mikserze FOH i umożliwiający „rozszycie” sygnału na dodatkowy mikser, np. do celów nagraniowych.
Każdy kanał w pytach (wejściowy i powrotny) ma oddzielny przewód masowy (czyli pin 1 w złączach XLR). Zwracam na to szczególną uwagę, ponieważ większość oferowanych na rynku systemów wieloparowych ze względów oszczędnościowych ma prowadzoną wspólną masę dla wszystkich kanałów, co czasem może stwarzać różne problemy techniczne (przydźwięki etc). Dlatego w moim systemie konieczne było zastosowanie złącz Harting 108 pin ( 32 x 3 =96).
Dodatkowo obudowa rack od stageboxa z separacją posiada zainstalowany poczwórny, pasywny DI-BOX i może pomieścić jeszcze jeden moduł 1U. Dekiel obudowy służy jako podstawa stabilizująca pracę urządzenia w pionie, co też jest oryginalnym pomysłem PMP.
Osobom zainteresowanym mogę wysłać schemat połączeń całego opisanego systemu, uwzględniający 24 kanałowy mikser przodowy i 16 lub 24 kanałowy mikser monitorowy. Zastosowano w nim dość specyficzne, nietypowe rozwiązania, więc przed ewentualnym użyciem koniecznie należy się z nim zapoznać i w razie wątpliwości uzyskać dodatkowe informacje w firmie.
Jednym z takich nietypowych rozwiązań jest np. zakończenie 30m pyty z obu stron złączami Harting, a nie jak to ma zazwyczaj miejsce złączami XLR od strony miksera. Oczywiście użytkownik może sobie we własnym zakresie przerobić pytę na standardową, co pozwoli uniknąć konieczności stosowania drugiego s-boxa i krótkiej podpytki.
Cena kompletu pokazanego na pierwszej fotografii – info na telefon
A tak prezentuje się zestaw na zdjęciach: