Oprócz działalności „produkcyjnej” i serwisowej od wielu lat przejawiałem również aktywność w dziedzinie edukacyjno-popularyzatorskiej, publikując artykuły w specjalistycznej prasie muzycznej. Łącznie w druku ukazało się ponad 50 artykułów mojego autorstwa, oraz ponad osiemdziesiąt artykułów, których treścią są testy sprzętu estradowego.
Zadebiutowałem w tej roli na łamach pisma Estrada i Studio w połowie lat 90-tych i dzięki uprzejmości redakcji mogłem tych kilka artykułów zamieścić tutaj. Myślę, że mimo upływu czasu nie straciły swoich walorów poznawczych (posiadają w tytule indeks EiS )
Natomiast w latach 2007 – 2015 byłem stałym współpracownikiem działu technicznego pisma Muzyka i Technologia i część artykułów tam opublikowanych jest dostępna również na mojej stronie (posiadają w tytule indeks MiT ).
Jeśli chodzi o testy sprzętu, to oczywiście staram się przeprowadzać je w sposób rzetelny i w miarę obiektywny, ale nie ukrywam, że na ocenę danego wyrobu w znacznym stopniu wpływają moje własne doświadczenia i preferencje. W związku z powyższym, zdecydowanie zachęcam każdego potencjalnego nabywcę do przeprowadzenia testów we własnym zakresie – szczególnie takich, które dotyczą kwestii brzmieniowych.
Publikacje prasowe służą głównie do zapoznania czytelników z aktualnymi tendencjami i propozycjami producentów i w moim przypadku nie roszczą sobie prawa do bycia „wyrocznią” w kwestii przydatności danego urządzenia dla konkretnego użytkownika.
Informuję, że zakres mojej wiedzy i doświadczeń dotyczy głównie techniki analogowej, czyli sprzętu takiego jak końcówki mocy, wzmacniacze instrumentalne, zestawy nagłaśniające i ich różne konfiguracje i przede wszystkim głośniki. W związku z powyższym, nie wypowiadam się na temat technik cyfrowych, samplingu, midi, oprogramowania komputerowego itp.
Ponieważ w przeszłości wiele osób nadużywało mojej dobrej woli, oczekując indywidualnych porad technicznych i zapominając przy okazji nawet o zwykłym „dziękuję”, oświadczam niniejszym, że zaprzestaję tego typu poradnictwa, szczególnie jeśli chodzi o kontakty mailowe i telefoniczne. Zajmowało mi to bowiem zbyt wiele czasu, a poza tym uznałem za bezcelowe wdawanie się polemiki podobne do tych, z powodu których zrezygnowałem z uczestnictwa w branżowych forach internetowych. Jeśli chodzi o porady, to zasady ich udzielania dokładnie opisałem tutaj:
https://pmpproaudio.pl/oferta/doradztwo-techniczne/
Jak już nie raz wspominałem, nie mam żadnego interesu w tym, żeby kogokolwiek przekonywać o wyższości aparatury producenta X nad produktem firmy Y, więc zainteresowanych tego typu współzawodnictwem odsyłam do innych miejsc w internecie – jest ich aż nadto i każdy może znaleźć coś dla siebie. Osoby, którym wydaje się, że wiedzą lepiej, z przyjemnością pozostawię z tym przekonaniem, a nabywcom, którzy na własnej skórze przekonali się o realnej wartości niektórych ładnie „opakowanych marketingowo” produktów, składam wyrazy szczerego współczucia.
Jeśli ktoś czuje się usatysfakcjonowany moją działalnością „edukacyjną” dostępną w prasie i na tej stronie, zawsze może wpisać się do księgi gości – serdecznie zapraszam.
Piotr Peto
Pliki do pobrania:
- Czy moc jest z nami_cz1_MiT_02_2009
- Czy moc jest z nami_cz2_MiT_03_2009
- di-boxy_MiT_05_2009
- DRIVERY – dodano_ 2 luty 2007
- drivery glosniki estradowe_EiS_02_97
- Gwiazdy na malej scenie_MiT_12_2008
- Koncert Omegi_Sala Kongresowa_MiT_05_2009
- Koncert Sala Kongresowa_MiT_01_2008_
- Koncowki mocy_MiT_09_2007
- Konstrukcje obudow glosnikowych_MiT_12_2007
- MiT_03_2013_wyw_Piotr Peto_
- multicory_stageboxy_splittery_MiT_06_2009
- prad na estradzie_MiT_08_2009
- serwisowanie aparatury_MiT_01_2008
- systemy bi-amp_EiS_01_98
- Test_ Alto LYNX-MIX 164 EVO_MiT_11_2010
- Test_Alto APM 80_MiT_12_2009
- Test_ALtO APM200_MiT_05_2010
- Test_Alto Litepack_MiT_07_2008
- Test_Alto MOD 800_MiT_08_2008
- Test_Alto MS 12SA, MS 8A_MiT_12_2010
- Test_Alto MS 153A_MiT_05_2009
- Test_ALTO_ELVIS_ MiT_ 01_2010
- Test_ALTO_MS_MiT_04_2010
- Test_ALTO_PAM5A_MiT_06_2010
- Test_Behringer B1800D_MiT_11_2011
- Test_Behringer Neo_MiT_12_2011
- Test_Behringer Xenyx XL240_MiT_02_2012
- Test_Crown XTi 6002_MiT_08_2011
- Test_EV Tour X MiT_09_2009
- Test_JBL EON_MiT_04_2009
- Test_KX15_KX15_ MiT_11_2009
- Test_L-ACOUSTICS_MiT_09_2010
- Test_MrBrown_MiT_01_2010
- Test_PolAudio DJ 2000_MiT_ 07_2009
- Test_Proel 12HA_15A_MiT_09_2009
- Test_Proel Flash12A_MiT_01_2009
- Test_Proel FLASH15SA_MiT_02_2009
- Test_Proel HPD 2000_MiT_10_2008
- Test_Proel M1000usb_ MiT_10_09
- Test_PROEL NET_MiT_09_2010
- Test_QSC GX5_MiT_12_2008
- Test_Soundcraft FX16ii_MiT_01_2009
- Test_Turbosound T-90_MiT_09_2010
- TEST_TURBOSOUND_MILAN_MiT_08_2010
- wzm mocy_cz1_EiS_07_98 wzm mocy_cz2_EiS_08_98
- zestawy bezprzewodowe_cz1_MiT_03_2008
- zestawy bezprzewodowe_cz2_MiT_04_2008
- zestawy glosnikowe_cz1_ MiT_10_2007
- zestawy glosnikowe_cz2_ MiT_11_2007